į pradžią   |   turinys   |   susisiekite
. » Kita info
Ustronėje tebesisemiama kūrybinės minties

Kada už lango krinta rudenį keičiantis sniegas, save bandai guosti praeisiančios žiemos pabaiga ir ateinančio pavasario, saulės ir šilumos laukimu. Šiandien prisiminiau gražią pavasario dieną (gegužės 8d.), kuomet Panevėžio rašantieji vykome į Ustronės knygnešių muziejų.

Padėkos žodžius tariu Panevėžio rajono viešosios bibliotekos administracijai, direktorei Rūtai Bagdonienei, už suteiktą transportą kelionei į Ustronę. Bibliotekos darbuotojoms Irenai Navickienei, Vidmantei Trečiokienei, kurios visada skiria daug laiko ir dėmesio mums - bandantiems savo jėgas kūryboje.

Vykdami į Ustronę pakeliui sustojome Vadaktėliuose, aplankėme knygnešių bei Juozo Urbšio giminės kapus. Sustoję prie Vadaktėlių bažnytėlės prisiminėme, jog čia 1902-1904 metais kunigavo kunigas, literatūros klasikas Juozas Tumas - Vaižgantas. Atminčiai prie jos nusifotografavome. Mes važiavome mašina, o kiek kartų Juozas Tumas - Vaižgantas ėjo pėsčias pas Vidugirius, kad palypėjęs į svirno II-ą aukštą prisėstų prie rašymo.

Ustronėje mus sutiko muziejininkas Audrius Daukša. Papasakojo Vidugirių sodybos istoriją, kalbėjo apie knygnešystės laikus. Malonu dar ir dar kartą sugrįžti į mielą gamtos kampelį, kur ramiai sruvena gražioji Vadaktis, kur pavasariais kvepia laukiniu česnaku, o pakrančių medžiuose čiulbauja paukščiai.

Pirmajame muziejaus aukšte skaitėme savo eiles. Koncertavo Naujamiesčio kultūros namų vokalinis ansamblis. Tą popietę apsitarėme būsimą kelionę į Salamiestį, į X-ą literatų-poetų konkursą "Baltojo balandžio sugrįžimas".

Ona Striškienė, Paįstrys, Panevėžio r.